Kultúrkörök
Adjunk jó könyvet a gyermek kezébe!
Az egyik szekcióban a mintegy húsz résztvevő Miklya L. Mónika pedagógus, író vezetésével műhelymunkában vázolta fel az óvodás-, a kisiskolás- és a kiskamaszkorra jellemző világkép, gondolkodásmód, tevékenységi kör, érzelemvilág és etikai érettség sajátosságait.
Ezek alapján meghatározták, hogy milyen olvasmány való egy-egy korcsoportnak. Míg például az óvodás a pozitív mesealakkal érzelmileg azonosulva sajátítja el az értékeket, addig a kisiskolás már felismeri a történetekben megjelenő erkölcsi szabályokat. A mindent megkérdőjelező kiskamaszt pedig a konfliktusokat bemutató regények segítik saját világképének kialakításában. Nagyon fontos, hogy az úgynevezett „bitagyú”, a számítógép előtt felnövő nemzedék érdeklődését is fenntartsuk a könyvek iránt: ötletgazdag, fordulatos, expresszív olvasmányokkal, tudományos ismeretterjesztő könyvekkel.