Keresztutak
Miért került be Angelina Jolie a Bibliába?
Svéd szakemberek készítették el a Biblia vizuálisan ultramodern változatát, a „színes Bibliát”. Elképzelésük az volt, hogy ki kell emelni az Ótestamentumot hagyományos formájából és át kell változtatni attraktív folyóirattá, csalogató fotókkal, amelyek között helyet kap Angelina Jolie-tól Martin Luther Kingig számos közismert személyiség.
Az új Biblia Svédországban nagy siker lett. A hatvanezer példányból, amelyet az északi országban évente eladnak, harmincezer „színes Biblia” volt. A Vogue-gal vagy a Vanity Fairrel szemre összetéveszthető kiadványban a híres emberek fotói mellett az évezredes bibliai szövegek olvashatók. Ez a Szentírás idén márciusban megjelenik az Egyesült Államokban is – írta az El País című spanyol napilap.
„Van a lakosságnak egy jelentős százaléka, amely intelligensnek, műveltnek tekinthető, de nem különösebben vallásos, és nem olvassa rendszeresen a Bibliát. Ez a csoport valószínűleg sokkal érzékenyebben reagálna mindarra, ami körülötte történik, ha többször a kezébe venné” – nyilatkozta Larry Norton, a „színes Bibliát” kiadó Illuminated World vezetője, aki hangsúlyozta: kiadója független minden vallási csoportosulástól.
A Book Industry Study Group adatai szerint a Bibliák és más vallási könyvek eladásából 2007-ben csaknem hatszázmillió euró (százhatvannyolcmilliárd forint) folyt be. Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a szakemberek megfigyelései alapján háborús vagy krízishelyzetekben emelkedik a vallásos könyvek iránti kereslet, akkor a „színes Biblia” sikere az Egyesült Államokban is garantált. „Egy olyan világban, amely a vizualitás nyelvén beszél, és abban a korban, amikor a reklámmal szemben nagy a bizalmatlanság, mivel lehet az emberek figyelmét felkelteni? Egyáltalán nem lep meg, hogy a bibliai szövegeket vegyítették Angelina Jolie-val” – jelentette ki Paul Gutjahr, az indianai egyetem valláskutatója.
MTI