e-világ
Pro Urbe Győr díj a Péterfynek
„A gazdag múlttal rendelkező győri Péterfy Sándor Evangélikus Oktatási Központ a rendszerváltás óta, tizenkilenc éve szolgálja a tanulók keresztyén nevelését és igényes oktatását. Az iskola tanulmányi átlaga a különböző rangsorokban, összehasonlító statisztikákban évek óta elismerést vált ki. Az oktatási központ szívesen és színvonalasan tesz eleget azoknak a felkéréseknek, amelyek jelentős ünnepeink műsorának összeállítására irányulnak. Biztosan elmondható, hogy a Péterfy Sándor Evangélikus Oktatási Központ munkájával nemcsak a fenntartó egyház jó hírét öregbíti, hanem városunk és hazánk javát is munkálja, amikor hivatása magaslatán állva végzi a felnövekvő generációkat formáló oktató, nevelő szolgálatát”– áll abban az ajánlólevélben, amelyben Ittzés János, a Nyugati (Dunántúli) Egyházkerület püspöke Pro Urbe Győr díjra terjesztette fel az oktatási központ pedagóguskollektíváját. Győr megyei jogú város közgyűlése egyhangú szavazással ítélte oda a díjat az evangélikus oktatási intézménynek.
A díj átadására az 1848-as forradalom és szabadságharc kitörésének évfordulóján tartott ünnepi díszközgyűlésen került sor. A díjátadás előtt a Honvéd ligetben álló 48-as emlékműnél megrendezett városi ünnepségen adtak műsort a Péterfy-iskolások. A díjátadás után kértük rövid beszélgetésre az iskola igazgatónőjét, Hallgatóné Hajnal Juditot.
– Meglepte a kitüntetés?
– A legteljesebb mértékben. A közgyűlés után városunk alpolgármestere hívott fel, és mondta el, hogy a díjat egyhangú szavazással ítélték oda pedagóguskollektívánknak. A legnagyobb örömöt számomra az jelentette, amikor megtudtam, hogy a felterjesztő Ittzés János püspök úr volt. Ismerjük őt, hogy milyen igényes önmagával és környezetével szemben is. Az, hogy ő erre a díjra méltónak találta a tantestületet és az iskolát, nagy megtiszteltetés.
– Hogyan gondol most a tantestület tagjaira?
– Nem szeretnék itt most nagy szavakat megfogalmazni, de egy jó iskolában csendes csodák történnek akkor, amikor becsukódik egy osztályterem ajtaja, amikor egy pedagógus egyedül van a gyermekekkel. Ilyenkor és ott kell megszületniük azoknak az értékeknek, amelyeket aztán a gyermekek beépítenek saját életükbe, hogy azok által ne csak iskolájuknak és családjuknak, hanem városunknak és nemzetünknek is hasznára váljanak. Az a meggyőződésem, hogy pedagógus kollégáim elkötelezetten és hivatástudattal próbálják ezt a célt elérni. Úgy gondolok a tantestületre, hogy öröm nap mint nap belépni az iskola kapuján, öröm velük mindennap találkozni. Az iskola egyik fő ereje az, hogy igazi közösséget alkot a tantestület.
– Ez a díj kötelezi az iskolát a további nívós oktató-nevelő munkára…
– Pontosan így van. Nagy ösztönző erőt jelent számunkra ez a kitüntetés, de elég kreatív és innovatív a tantestület ahhoz, hogy ennek a most már valóban magasra állított mércének meg tudjon felelni. Hosszú egyébként a leltár, sok minden jár még a fejünkben, amit szeretnénk elérni, megvalósítani. Végig kell gondolnunk, hogy melyek azok a további kapcsolódási pontok, amelyek ehhez a városhoz kötnek bennünket. Most azonban még az öröm és a hála pillanatait éljük, ám holnap tanítási nap következik. Újra becsengetnek az iskolában, és mi tovább végezzük szolgálatunkat.
Kiss Miklós