Evangélikus Egyház - Online újságok - Evangélikus Élet - Archívum - 2005 - 33 - …ne taceremus!

evél&levél

…ne taceremus!

Azaz ne hallgassunk akkor se, ha nehéz szólni, és nincs mód mindent apróra kifejteni!

Jézus Urunk a Teremtő rendjének hirdette a monogám – sőt „monolit” – házasságot. A válást a másik fél házasságtörése esetén mondta lehetőnek. Dr. Gyökössy Endre református lelkész-pszichológus szerint a jó házassághoz három h kell: hit, hűség és humor. A „rendezett családi élet” hozzátartozik az egyház tisztviselőinek feddhetetlenségéhez, az igehirdetés hiteléhez.

A család nemcsak az életadás helye, de az életformálásé is. A természet rendjével ellenkezők nem olthatnak be hibájukkal normális gyerekeket! Az Evangélikus Élet 30. (július 24-i) számában közölt, a kanadai szenátorokhoz szóló felhíváshoz még annyit: a Római Birodalomban a keresztények elleni vád „istentelenség” (azaz a hatalom „civil religionjának” át nem vétele) és az „odium generis humani” (vagyis az embergyűlölet, például a nemi szabadosságot sugalló szórakozás és a véres cirkuszi játékok kerülése) volt; vö. 1Pt 4,2–5.

A befogadott homoszexualitás nem genetikai adottság, hanem társadalmi tünet, a Biblia szerint annak következménye, hogy a Teremtőt fölcseréljük a teremtményekkel. A házasság előtti és a házasságon kívüli nemi élet összeférhetetlen azzal az igével, hogy a paráznaság (= felelőtlen, öncélú nemi gyönyörkeresés) miatt mindenkinek legyen saját párja. Ennek lehetővé tétele az erkölcsi közösségnek („zsidó–keresztény értékrendű társadalom”), a hívő családoknak és gyülekezeteknek a dolga.

A harmadik gyermek nemének megválasztása Istent játszás. Akár kínai módra – a nem kívánt nemű magzat meggyilkolásával –, akár a fiút vagy leányt létrehozó spermiumok laboratóriumi szétválasztásával, akár másképp történik. Természet szerint a nemek aránya az embernél statisztikusan kiegyenlítődik.

Ami az általánostól eltérő adottságú gyermekek együtt tanítását és nevelését illeti, erre egyetlen igennel vagy nemmel felelni felelőtlen általánosítás. Van, akit felhúz magához a közösség, és van, aki lehúzza azt.

A krisztusi szeretet nem zűrzavar, rendetlenség és rendbontás álszabadsága, hanem tehervállalás.

Örültem volna, ha a keresztény orvosegyesület vezetőjének, a gyermekgyógyász dr. Drenyovszky Irénnek a sorait olvashattam volna egyházunk hetilapjában és „magazinjában”.

Függelék: nem pártpolitika, hanem hitből következő erkölcspolitika egyetérteni Bégány Attilával abban, hogy Göncz Kinga mondjon le, illetve Semjén Zsolttal, mert a hatalom feladata a jó védelme és a gonosz megfékezése, ezért is visel kardot a Róm 13,3–4 szerint.

Dr. Zsigmondy Árpád (Hatvan)