Jézus bevonulása szegényes, de kifejezően jelképes
Mind a két fontos igazság benne van, amit Jézusról tudnunk
kell.
Hogy
király ő
Hogy
királysága szegénység és kiszolgáltatottság alá rejtett
Szereted-e ezt a Jézust, vagy egy másikat szeretnél?
Nekünk
nem könnyű elfogadnunk, hogy Jézus hatalma elrejtett
Hétköznapi
problémákra hétköznapi megoldást várunk: a pálmaágak után „valamit”
Nem
értjük a lényeget, hogy a mi keresztyén életünk is a kereszt alá rejtett-
Nincs ló, csak szamár. Nincs jog /legitimitás/, csak félreértésből fakadó
látszat lelkesedés. Akik megtapsolnak, csak azért teszik, mert nem
értettek meg minket. A jeruzsálemi út a kereszthez vezet. És a
Krisztus-követés miért vezetne máshova? Szereted-e ezt a Jézust, aki a
kereszthez vezet? Először az övéhez… - már az is botrány! Azután meg a
tiédhez – az meg a te személyes botrányod… - csak ne legyen botránkozásod!
Mert
Luther szavait idézve: „üdvösséges szent kereszt” az. Bár keserves a
„testi embernek”, de „életadó, a lelki embernek” – az Istentől
születettnek.
ADVENT
– bűnbánati idő
De mit bánjak? Talán azt, hogy
Jézus szamárkája lassan egyedül kocog ott a jeruzsálemi köveken és megértve,
hogy mit jelent az ő követése le-lemaradozunk mindannyian, tanítványok, és
mikor elnémul az utolsó hozsanna, és az Isten nem „úgy” segített, ahogy én
akartam, akkor Jézus megint egyedül marad a megváltó kereszten - ezt bánjam!
Hátha még van bocsánat!