EISZ

E heti Luther-idézet
Útitárs
Presbiteri

Evangélikus Egyház - Online újságok - Evangélikus Élet - Archívum - 2003 - 30 - "Csúcs" volt Bonyhádon!

Hozzászólás a cikkhez

"Csúcs" volt Bonyhádon!

A MEVISZ tizenkettedik alkalommal Bonyhádon, az Evangélikus Gimnázium Kollégiumában tartotta 7 napos családos táborát. Csúcs létszámmal, 158-an jöttünk össze (valamint két család egy-egy napra meglátogatott minket), hogy a június 29. és július 6. között lelkiekben feltöltődjünk, jókedvűen beszélgessünk, énekeljünk, játsszunk, kiránduljunk, pihenjünk. Ez úgy gondolom, jól sikerült! (Táborvezetőként ezúton szeretnék köszönetet mondani a Bonyhádi Evangélikus Gimnáziumnak, hogy befogadtak és jól tartottak minket, a MEVISZ-nek azért, mert idén is támogatta anyagilag táborozásunkat, és mindenkinek a segítségért, aki valamivel is hozzájárult ahhoz, hogy a hét CSÚCS legyen. Köszönet érte!) A tábor heti üzenete Margaret Martle gondolata volt: "Isten minden kis tücskének / Akad hely a kórusban, / Némelyik hangja mély, a másiké magas,/ Megint másik hangosan ciripel,/ És aki csak tapsolni tud, olyan is akad."

Vasárnap délután az ország különböző tájáról érkezve örültünk egymásnak, az újratalálkozásnak, este pedig Ordass Lajos útravalójával kezdtük a tábort: „Evangéliumod áldása után epekedem, és úgy szeretném, ha ez olyan örök kincsem maradna, melynek birtokában magam boldog vagyok, és másokat boldogítok. Újítsd meg azért kegyelmesen az életemet.” Ezután elénekeltük a 280-as éneket, ami végigkísérte hetünket.

Az esti bemutatkozó, évértékelő beszélgetésen megtudtuk egymásról, hogy mi változott életünkben az elmúlt évben, és bemutatkoztak az új családok. Ekkor beszéltük meg a hét programját is. Minden reggel gyerekáhítatot, ezzel egy időben felnőtt-áhítatot tartottunk. A felnőttekkel minden este egy előre megadott témáról beszélgettünk, mégpedig a konfirmáció, az éneklés, a „miért járunk, miért járjunk templomba?” kérdéséről, majd a média, végül a terror és a háború kérdéséről. A kamaszok és a nagyobbacska gyermekeink külön beszélgettek, játszottak, énekeltek egy-egy vállalkozó szellemű szülővel.

Kedden és csütörtökön kirándultunk. Első túránkon Zengővárkonyban jártunk, ahol a tojásmúzeum udvarán összevont áhítatot tartottunk. Itt megtudtuk, hogy nincs két egyforma tojás, két egyforma ember, de az Isten mindannyiunkat egyformán szeret. Megnézve a tojásmúzeumot és a szalmamúzeumot, kisétáltunk Rockenbauer Pál sírjához a zengői szelídgesztenyésbe. Zengővárkonyból tovább buszozva szűkebb hazámba, Dombóvárra érkeztünk, ahol a gunarasi strandon töltöttük a délutánt.

Csütörtökön délelőtt az abaligeti cseppkőbarlangot néztük meg. Egyik nagy élményem itt az volt, ahogy ebben a térben százegynéhányan énekelni kezdtünk….A mélyből szállt énekünk Teremtőnk felé. Egyik előző esti témánk volt az éneklés, és szorosan kapcsolódott hozzá ez a szívből jövő ének. Utána busszal (a bátrak gyalog) átmentünk az orfűi strandra egy fürdőzésre.

Szabadabb napjainkon megpróbáltuk kipihenni az éjszakai, néha hajnalig tartó beszélgetések fáradalmait. Délután újjáéledve kezdődhetett egy-egy apa-fia, anya-lánya foci-, kosár- és röplabdamérkőzés. Szinte fel sem tudom sorolni, mi minden történt még a héten: tájékozódási futóverseny, sakkbajnokság, nemezelés, gyöngyfűzés, névtáblakészítő verseny, előadói délután műsorokkal, és mindezek értékelése a tábortűz mellett. Tábortűz után sokunk számára nagy élmény volt a hajnalig tartó focimérkőzés a kivilágított pályán. A gyerekek azt mondták: egy rossz volt ebben a táborban, az, hogy nem három hétig tartott… esetleg a Balatont Bonyhádra kellett volna terelni… Nagyon nehéz volt búcsúzni.

Rózsai György

::Nyomtatható változat::

E számunk tartalma
Napról napra
Új nap - új kegyelem
Liturgikus sarok
Ördögöknek ellenségei - szimbólumok a templomban
Élő víz
Túl sok a "véletlen"...
Egyházunk egy-két hete
Hittantábor a Középhalmi Misszióban
Keresztutak
Nem öregek, csak cserkészek...
Korszerű formák
Edami sajttemplom a templomban
Isten háza - kerékpárosoknak
Felfújható templom
Harc a szegénység leküzdéséért
Keresztény nyomokon... - Rómában
A "Gugyuló Jézus" teológiai háttere
"Járjunk együtt Tamás apostol útján!"
Vissza a gyökerekhez
Evangélikusok
A szívbedalolt reformáció
Együtt-működés
Jelenlét és hiány a Lutheránus Világszövetség 10. Nagygyűlésén
Interjú dr. Christian Krause német püspökkel, a Lutheránus Világszövetség elnökével
Végy példát őseidről
e-világ
EU/Olaszország - európai alkotmány
Keresztény szemmel
Karriertükörkép
"Az Úr szeretetével telve a Föld"
A tengerész
EKE Gyermektáborok Nógrádban
"Csúcs" volt Bonyhádon!
Közlemények, nyilatkozatok
Belügyminisztériumi pályázat a lakhatást szolgáló egyházi ingatlanok felújítására
Segédlelkészi kiküldések és helyettes lelkészi megbízások a Magyarországi Evangélikus Egyház Nyugati (Dunántúli) Egyházkerületében
E heti Luther-idézet

Déli Egyházkerület
Északi Egyházkerület
Nyugati (Dunántúli) Egyházkerület

Evangélikus Egyház Online újságok Evangélikus Élet Archívum 2003 30 "Csúcs" volt Bonyhádon!