EISZ

E heti Luther-idézet
Útitárs
Presbiteri

Evangélikus Egyház - Online újságok - Evangélikus Élet - Archívum - 2007 - 20 - Vaktáborhíradó

Hozzászólás a cikkhez

Vaktáborhíradó

A Mevisz támogatásával már több mint tizenöt éve szervezünk táborokat látássérült fiatalok számára. Ezekbe azon fiatal sorstársainkat várjuk, akik ritkán mozdulnak ki szűkebb környezetükből, illetve jó társaságra, közösségi élményekre vágynak. Célunk az, hogy táborainkban minél többen vegyenek részt, megismerve Isten igéjét és erősödve a szeretet által. Táborainkkal abban is szeretnénk segíteni, hogy sorstársaink minél önállóbb életet élhessenek, új tapasztalatokra tegyenek szert.

Nagybörzsöny

Múlt év nyári táborunkat augusztusban a Börzsönybe szerveztük. Nagybörzsöny községben a helyi evangélikus gyülekezet vendégházában szálltunk meg, onnan szerveztük programjainkat. Ezek között szerepeltek túrák, kisebb kirándulások, múzeumlátogatások és sok közös játék is. A táborban tíz látássérült és tizenöt segítő vett részt.

Az első napon a szállás elfoglalása után rögtön elkezdtük az ismerkedést néhány közös játék segítségével. Az egész tábor folyamán sokat játszottunk: volt akadályverseny és esélykiegyenlítő játékok is – a táborozók nagy mulatságára.

A táborozás alatt több túrát is tettünk a környéken. Először ellátogattunk Visegrádra. Komppal keltünk át, illetve gyalog sétáltunk fel a fellegvárba. A hajókázás, a séta és a múzeum különböző tárgyai nagy élménynek bizonyultak a számunkra.

Az első túra után a környék felfedezése következett. Több rövidebb sétát tettünk a faluban. Meglátogattuk a helyi nevezetességeket: a román stílusú kis templomot, a vízimalmot, a bányásztemplomot és az evangélikus templomot, illetve utaztunk a kisvasúton is. A legnépszerűbb a programok közül az erdőben tett éjszakai túra volt. Lenyűgözők voltak az éjszakai erdő hangjai, és kellemes volt a séta a friss levegőn.

A táborban természetesen helyet kapott Isten igéje is. Esti áhítataink során az igék útján köszöntük meg napi élményeinket.

A tábor ideje alatt nagyon jól éreztük magunkat. Új ismeretségek és barátságok szövődtek, jobban megismertük egymást. Elmeséltük örömeinket, bánatainkat mindennapi életünkből, és a tábor vidámságával magunk mögött hagytuk a szürke hétköznapokat. Mindannyian élményekkel gazdagon tértünk haza, és nagyon vártuk a következő találkozást.

Nagyveleg

Nagy örömünkre szolgált, hogy a nyári tábor után október 13–15-én ismét találkozhattunk. A nagybörzsönyi táborozók többsége Nagyvelegre is el tudott jönni, sőt új résztvevőkkel is bővült háromnapos találkozónk. Szállásunk a nagyvelegi kastélyban volt, amely remek színteret biztosított számos tevékenységünkhöz.

Rendeztünk láthatatlan színházat, amely az Isten igéjén keresztül hozta közénk az összetartozás és az egymásba vetett bizalom élményét. Nem maradhatott el a szokásos séta sem: a falu környékén lévő kisebb dombok meghódítása volt a cél. Természetesen ismét sok játék és vidámság jellemezte a programot.

Táborainkhoz nyújtott segítségéért köszönettel tartozunk a Mevisznek és fáradhatatlan segítőinknek. Külön köszönettel tartozunk nagybörzsönyi és nagyvelegi lelkész testvérünknek, akik lehetővé tették, hogy táborainkat náluk tarthassuk meg.

Természetesen munkánk ezzel nem ért véget. Már tervezzük újabb táborainkat, illetve programjainkat, amelyekre minden látássérült sorstársunkat sok szeretettel várjuk. (Aki vezetőkutyáját is hozni szeretné, tegye bátran!) Nyári nagy táborunk időpontja és helyszíne: július 1–7., Nagyveleg. Legutóbbi ottlétünk során nagyon megnyerte a tetszésünket ez a helyszín, rövidre szabott időnk miatt még nem merítettük ki a túrák és játékok tárházát, ezért visszatérünk ide. A későbbiekben szeretnénk új helyekre is eljutni, hogy minél több vidékkel ismerkedhessünk meg.

Hack János táborszervező

Heti útravaló
Egyházunk egy-két hete
Csupán beszélgettünk…
Ki mit tud a királyokról?
Isten megpróbált szolgája – máig ható vigasztaló énekköltőnk
Belső megújulás Taliándörögdön
Elnöki látogatás a Johanneumban
A Szentlélek szólt Szárszón
„Ne szűnjetek meg hálát adni!”
Keresztutak
Együtt Európáért 2007
Ne félj tehát, kicsiny csapat!
A Külföldön Élő Magyar Evangélikus Lelkészek Munkaközössége (KÉMELM) jubileumi, összegző közgyűlésén elfogadott nyilatkozat
Magyar „leprafelelősök” közgyűlése
Tanult tehetetlenségi szindróma
Atyafiak közegében
Akarunk-e biciklizni?
Óvónők Augsburgban
Anyák napi ünnepség Nagyváradon
Evangélikusok
„…a győzelem, amely legyőzte a világot, a mi hitünk”
Lovaggá avatták a Frenkl házaspárt
Tessedik-napok Budapesten és Albertirsán
Péter Jenő
e-világ
Édes élet – avagy a cukorról, a mézről és az édesítőszerekről
Keresztény szemmel
Fagy, jég, kár, keserűség
A Jelenések könyve egy evangélikus lelkész olvasatában
Mezítelenül
Szószóró
Érettségi 2007
Cantate
„Az Úr nevében indulunk, mutassa angyala utunk…”

A lapról
Impresszum
Fórum
Kapcsolatok
Evangélikus portál
Déli Egyházkerület
Északi Egyházkerület
Nyugati (Dunántúli) Egyházkerület

Evangélikus Egyház Online újságok Evangélikus Élet Archívum 2007 20 Vaktáborhíradó