Evangélikus Egyház
- Online újságok
- Evangélikus Élet
- Archívum
- 2006
- 12
- Iskolapéldák
Kultúrkörök
Hozzászólás a cikkhez
Iskolapéldák
Igazgatókat „feleltettek” a Deák téren
A főváros két nagy múltú evangélikus gimnáziumának vezetője látogatott el március 12-én délután a Deák téri evangélikus gyülekezetbe. Az egyházközség dísztermében nagyszámú hallgatóság gyűlt össze, hogy az Asztali beszélgetések című sorozat keretében ezúttal oktatási, nevelési kérdésekre kapjon feleletet a Deák Téri Evangélikus Gimnázium, illetve a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium igazgatójától.
A Deák téri „lutheránus szigethez” tartozó gimnázium vezetője – Kézdy Edit – először diaképek segítségével adott bepillantást az iskola életébe, majd röviden önmagát mutatta be. Valójában kétszeresen is „hazai pályán” szólt, hiszen maga is a Deák téri gyülekezetet vallhatja gyermek- és ifjúkora lelki otthonának. Biológia–kémia szakos tanárként kilenc évig a Fasorban, majd 1997-től a Deák téren tanított. Igazgatónak Schulek Mátyás tavalyi nyugalomba vonulása után választotta meg a tantestület, amelynek szakmai és emberi színvonalát külön is hangsúlyozta. Az alapműveltség átadásán túl megvalósítani kívánt törekvéseit Kézdy Edit három pontban összegezte: istenkeresés, közösséghez tartozás, szellemi fejlődés.
A diplomácia világában és az egyetemi katedrán egyaránt otthonosan mozgó dr. Ódor László egykori nagykövet, nyelvész szintén e tanév elejétől igazgatja a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnáziumot. Beszámolójában őszintén néven nevezte azokat a gondokat, amelyekkel szembesült: azt, hogy elődje idején sok tehetséges tanerő kényszerült elhagyni az intézményt. Némi megnyugvással jelenthette, hogy a pénzügyi problémák ugyanakkor megoldódtak. Noha az anyagi kár megtérült, de az igazgató véleménye szerint a tantestület és a diákság által elszenvedett erkölcsi kár nem hozható helyre ilyen könynyen… Most mindenesetre az újrakezdésre kell koncentrálni, a tisztességet és a minőséget tartva szem előtt – mondotta Ódor László, kifejtve, hogy célja a poroszos oktatási rendszer és a konzervatív liberális felfogás ötvözése.
G. Zs.
::Nyomtatható változat::
|