EISZ

E heti Luther-idézet
Útitárs
Presbiteri

Evangélikus Egyház - Online újságok - Evangélikus Élet - Archívum - 2008 - 30 - Amerre a szél fújt…

Hozzászólás a cikkhez

Amerre a szél fújt…

Soha ennyire nem kapcsolták be a Szélrózsát a szervezők a vendéglátó város vérkeringésébe. Nemcsak a táborból „véletlenszerűen” kiszűrődő hangokat hallhatták a helybéliek, hanem szándékosan is próbálták őket megszólítani a találkozót előkészítők: péntek este Szélrózsa térré alakult a város főtere. A szomszédos szálloda ablakaiból, a kávéházak teraszáról vagy séta közben egy-egy percre megállva sokan lehettek fültanúi a zenés programnak. Ennek az estének, illetve magának a fesztiválnak a fogadtatását térképeztük fel, amikor mikrofon- és lencsevégre kaptuk az „utca emberét” Kőszeg belvárosában.

Szabó Zoltánné és Neválovits Józsefné

Mindketten vallásosak vagyunk, az evangélikus, illetve a katolikus felekezethez tartozunk. Mivel járunk templomba, hallottunk a fesztiválról, és örülünk neki, hogy Kőszeg a házigazda. Az evangélikus gyülekezet nagyon készült, a közelmúltban még Ittzés püspök úr is itt volt a találkozó előkészítése érdekében.

Tóth Leventéné

A programfüzetüket sikerült átnéznem, mert egy panzióban dolgozom, ahol szállást adtunk a találkozó szervezőinek. Nem tudom, hogy a helybeliek közül mennyien vehettek részt a rendezvényen. Én nagyon örültem neki, hogy itt vannak, jó dolog, hogy az ország minden tájáról ellátogattak Kőszegre.

Héra István

A Kőszeg főterén található szálloda recepcióján dolgozom. Túl sokat nem hallottam a találkozóról. A városban rendezett esti programról sem tudtunk előre semmit, pedig éppen a hotel előtt állt a színpad. Más szabadtéri rendezvények előtt mindig kapunk plakátot, szórólapot, most semmi információnk nem volt. A hangos zene miatt néhány vendégünk panaszkodott.

Sörös Géza

Néhány napja érkeztünk turistaként a városba, a főtéri szállodában lakunk. Nem követtem az ablakunk alatti szabadtéri programokat, viszont zavart a hangerő. A zene elhallgatása után ráadásul még egy halom fiatal a téren beszélgetett éjszakába nyúlóan. Nem is tudom, hogy miről volt szó a műsorban, nem érdekel a téma, nem vagyunk vallásosak.

Perger Andrea

A belvárosi virágpiacon rendszeresen árulok. Semmit nem tudtam a programról egészen addig, amíg egy vásárlóm nem elégedetlenkedett, hogy a hangos zene miatt nem tudott pihenni.

Domjánovich Krisztina

Az egyik belvárosi vendéglőben vagyok pultos. Csak annyit tudok, hogy a gyógypedagógiai intézmény területén van valami ifjúsági program. Kezdetben nem is értettük, hogy miért növekedett meg ennyire a forgalmunk. Az egyik nap reggel hattól éjjel háromig álltam a pultnál. Rengeteg pizzát sütünk, vannak, akik a találkozó helyszínére rendelnek tőlünk.

Kovács Péter

Örülök, hogy megtelt fiatalokkal Kőszeg, végre volt valami élet a városban. Nagyon sokan vagytok itt, de határozottan állítom, hogy nagyon kulturáltan viselkedtek. Maradjatok egész évben, vagy gyertek vissza jövőre is!

Rudolf Viktorné

A nyári hónapokat töltöm Kőszegen, nem messze a gyógypedagógiai iskolától van egy kis házunk. Találkoztam néhány plakáttal, onnan tudtam, hogy egyházi találkozó van a városban. Hiányoltam viszont a szórólapokat és a részletes információkat. Talán még el is mentem volna néhány érdekes programra, érdekeltek volna például Varró Dániel gondolatai, de azt se tudtam, hogy külső emberek részt vehetnek-e a rendezvényen. Katolikus vagyok, és ezért örültem, amikor reggelente eljutott hozzám egy-egy szófoszlány a találkozón kihangosított imádságokból.

L. J. Cs

::Nyomtatható változat::

E számunk tartalma
Napról napra
Új nap – új kegyelem
Élő víz
János evangéliuma – spiritualitás
HETI ÚTRAVALÓ
ISTENTISZTELETI REND / 2008. július 27.
ISTENTISZTELETI REND / 2008. július 27. – Balaton
Misszionárius lelkészek képzése – levett saruval
Evangélikusok
Megkérdeztük…
Keresztény pörgés posztlutheri stílusban
Befogadó gyülekezet
Hol a határ a Maszat-hegyen innen?
Humorban hol a határ?
Öngól
Mélységek és magasságok között
Az értékelvű bátorság ideája
Keresztényként a pénz világában
Amerre a szél fújt…
Lovagias segítők
Végiggurulva, azaz végig gurulva a Szélrózsán
KIE-kávéház

Déli Egyházkerület
Északi Egyházkerület
Nyugati (Dunántúli) Egyházkerület

Evangélikus Egyház Online újságok Evangélikus Élet Archívum 2008 30 Amerre a szél fújt…