Ismét, mondom nektek, hogy ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja nékik az én mennyei Atyám...
Ismét, mondom nektek, hogy ha ketten közületek egy akaraton lesznek a földön minden dolog felől, amit csak kérnek, megadja nékik az én mennyei Atyám. Mert a hol ketten vagy hárman egybegyűlnek az én nevemben, ott vagyok közöttük. Mt 18, 19-20
Jézus ezt az ígéretet tanítványainak, apostolainak teszi. Szó nincs arról, hogy általánosságban mindenkinek szólna.Az első gyülekezetekről mondták, hogy ők azok, akik segítségül hívják “ezt a nevet” - till. Jézus nevét. Jézus nevének segítségül hívása a benne való hit kifejeződése volt: Ő az Isten Fia, a Megváltó. Övé minden hatalom mennyen és földön. Bármit megtehet. Nevével olyan erőt hívtak elő, amely természetfeletti. Betegek gyógyultak, megátalkodott gonosztevők tértek meg, démonoktól befolyásoltak szabadultak, világesemények vettek fordulatot, személyes életük vagy népük sorsa alakult át. Jézus nevével valóságos erőt tudhattak maguk mellett.
Nevünkben az járhat el, akit kiválasztunk, akit magunk helyett küldünk. Jézus nevében az járhat el, akit ő felhatalmazott. Ilyenek voltak az apostolok. Kettesével küldte ki őket. Az ember egyedül téveszméket táplálhat, könnyebben el is csügged. Ketten könnyebb, vidámabb is. Két választott – Szent Lélekkel betöltött – ember egyetértő imádságáról van tehát szó. Jézus nevében járnak el, így az imádság nem csak beszéd, hanem cselekedet, történés is. Jézus: A Fiú semmit sem tehet önmagától, hanem csak ha látja cselekedni az Atyát, mert amit Ő cselekszik, annak megfelelően cselekszik a Fiú. Jn 5,19. Ugyanígy figyel a tanítvány is immár Jézusra. Nem pusztán engedelmesség ez, hanem egyesülés az ő Lelkével, akaratával, ahol az emberi egzisztencia teljesen feloldódik, hogy a dicsőség egyedül Istené legyen és senki ne tulajdoníthassa magának az erőt, ami megnyilvánul. Ennek föltétele a Galata 2,20: Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; amely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában való hitben élem, aki szeretett engem és önmagát adta érettem. Jézus megbízottai által cselekszik a világban: Ott vagyok (közöttük) – mondja. Ha ez nem történik valamiért, akkor ott van a hiba, hogy nem történt teljes hatalomátvétel az ember életében. Isten Szelleme pedig nem osztozik az emberen sem az emberi, sem démoni lélekkel. Amíg valakiben nem veszi át a teljhatalmat, addig az nem részesedhet Krisztus hatalmában sem, mert ha magának tulajdonítaná az erőt, elkárhozna. Ezért Jézus nem ad megbízást, hogy az ő nevében járjunk el addig, amíg ez a hatalomátvétel meg nem történik. Mi pedig a végtelenségig hezitálunk, sajnáljuk és féltjük magunkat, pedig a teremtett világ sóvárogva várja Isten fiainak megjelenését (Rm 8,19.) – a Jézus nevében eljárók segítségét. Anélkül ugyanis elveszett.
Csepel, 2020. okt. 4.
|